Obrazek wyróżniający do artykułu - sow pfron. Na obrazie widoczny jest mężczyzna siedzący na wózku inwalidzkim, który zwrócony jest plecami do widza. Mężczyzna ubrany jest w białą koszulę. W tle widać rozmytą przestrzeń, prawdopodobnie wnętrze budynku, z ludźmi przechodzącymi w oddali. W lewym górnym rogu obrazu znajduje się biały prostokąt z dwoma logotypami. Pierwszy logotyp po lewej stronie to logo Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) z napisem "Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych". Drugi logotyp po prawej stronie to logo Systemu Obsługi Wsparcia (SOW) z napisem "System Obsługi Wsparcia". Całość obrazu sugeruje tematykę wsparcia i rehabilitacji osób niepełnosprawnych.

Jak korzystać z SOW PFRON, by uzyskać dofinansowanie?

Czy wiesz, że o pomoc z Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych możesz ubiegać się przez Internet, nie wychodząc z domu lub biura? Za pośrednictwem platformy SOW PFRON możesz wnioskować elektronicznie o dofinansowanie działalności gospodarczej, wyposażenia stanowiska pracy, likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się, w ramach programów Aktywny Samorząd, wypożyczalnia, mieszkanie dla absolwenta i szeregu innych.

Nasz artykuł sprawi, że bez problemów poradzisz sobie z obsługą wniosku przez Internet. Oddajemy Ci prostą instrukcję, jak założyć konto i wnioskować o dofinansowanie w Systemie Obsługi Wsparcia. Pokażemy Ci też, w jaki sposób przejść przez kolejne procedury aż po rozliczenie otrzymanej z Funduszu pomocy.

Dzięki naszemu przewodnikowi każdy wnioskodawca bez trudu poradzi sobie z poruszaniem się po platformie i z obsługą SOW.

Czym jest platforma SOW PFRON?

System Obsługi Wsparcia Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, czyli SOW PFRON, to bezpłatna nowoczesna platforma internetowa stworzona, aby ułatwić Ci dostęp do usług oferowanych przez Fundusz. Dzięki tej platformie możesz teraz składać wnioski online. System SOW PFRON sprawia, że korzystanie z e-usług PFRON jest zadaniem prostym i dostępnym dla każdego użytkownika.

Ale SOW PFRON to nie tylko miejsce, gdzie składasz wnioski. To również bogate źródło informacji o dostępnej pomocy, z którego możesz korzystać na wiele sposobów.

  1. Portal Informacyjny SOW to kluczowe źródło wiedzy o programach oferowanych przez PFRON.
  2. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz wsparcia, możesz skontaktować się z Infolinią SOW, która zapewni Ci pomoc techniczną i merytoryczną.
  3. Dodatkowo, Kreator SOW z podpowiedziami przeprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie procedury, pomagając znaleźć odpowiednie formy wsparcia oraz pokonać bariery techniczne.

Dzięki temu kompleksowemu systemowi proces aplikacji staje się prostszy, a Ty zyskujesz większe szanse na uzyskanie właściwej pomocy i informacji.

Jak działa infolinia SOW PFRON?

PFRON zapewnia bezpośredni kontakt przez bezpłatną infolinię pod numerem 800 889 777. Infolinia jest dostępna w dni robocze od 9:00 do 17:00. Konsultanci chętnie odpowiedzą na Twoje pytania i pomogą rozwiązać wszelkie problemy związane z Systemem Obsługi Wsparcia.

Zdjęcie w artykule: sow pfron. Na obrazie widoczny jest układ biurowy z laptopem, notesem, smartfonem, etui na długopisy i długopisem na białym tle. Laptop jest częściowo otwarty, a na jego obudowie widoczne jest logo Systemu Obsługi Wsparcia (SOW) z napisem "System Obsługi Wsparcia". Po prawej stronie obrazu znajduje się logo Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) z napisem "Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych". Układ elementów i logotypy sugerują związek z pracą biurową i tematyką wsparcia oraz rehabilitacji osób niepełnosprawnych.

Dla kogo jest platforma SOW PFRON?

System Obsługi Wsparcia PFRON, czyli SOW, został stworzony z myślą o różnych grupach użytkowników. Platforma ta jest przeznaczona dla Ciebie, jeśli zaliczasz się do:

  • Osób niepełnosprawnych.
  • Rodziców i opiekunów osób niepełnosprawnych.
  • Przedsiębiorców.
  • Przedstawicieli organizacji pozarządowych.
  • Pracowników samorządów terytorialnych.

Z powodu szerokiego zakresu obsługi różnych grup, procedury w systemie są odpowiednio podzielone, tak aby był on przejrzysty. PFRON uprościł i ustrukturyzował system, abyś mógł z niego korzystać bez problemów. To dlatego system SOW jest podzielony na trzy odrębne moduły, dostosowane do różnych użytkowników:

  1. Moduł wnioskodawcy – przeznaczony dla Ciebie, jeśli jesteś osobą niepełnosprawną lub działasz na rzecz osób niepełnosprawnych. W tym module możesz składać i zarządzać swoimi wnioskami o dofinansowanie w ramach poszczególnych programów.
  2. Moduł realizatora – dedykowany pracownikom jednostek samorządów terytorialnych, którzy przetwarzają i realizują wnioski.
  3. Moduł PFRON – skierowany do pracowników Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zapewniający sprawną administrację i zarządzanie funduszami.

Dzięki podziałowi na moduły, korzystanie z systemu jest bardzo intuicyjne.

Jak założyć konto w systemie SOW?

Przygotowaliśmy dla Ciebie prostą instrukcję rejestracji, logowania i składania wniosków, abyś mógł bez problemu korzystać z platformy Funduszu. Co więc powinieneś zrobić, chcąc uzyskać dofinansowanie bez wychodzenia z domu?

  • Aby móc korzystać z platformy trzeba na niej założyć swoje konto. Wejdź w tym celu na stronę https://sow.pfron.org.pl/ i kliknij przycisk „Zarejestruj się”.
  • W kolejnym kroku dokonaj rejestracji. Wypełnij formularz rejestracyjny, podaj e-mail, hasło i Twoje dane osobowe.
  • W tym kroku dokonaj aktywacji  konta. Po zakończeniu rejestracji kliknij link aktywacyjny, który otrzymasz na podany adres e-mail.
  • Na koniec potwierdź założenie konta podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub profilem zaufanym.

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie przez SOW PFRON?

Założenie konta umożliwia Ci logowanie się na swój profil oraz składanie wniosków we wszystkich dostępnych on-line programach Funduszu. Co powinieneś zrobić, by Twój wniosek trafił do odpowiedniej instytucji?

  1. Zaloguj się na konto.
  2. Po zalogowaniu się, kliknij przycisk „Nowy wniosek”.
  3. Wybierz województwo i powiat, w którym mieszkasz.
  4. Wybierz, w czyim imieniu składasz wniosek (kim jesteś).
  5. Wybierz rodzaj wsparcia – program lub obszar, w ramach którego chcesz złożyć wniosek o dofinansowanie.
  6. Wybierz formę wniosku do wypełnienia. Możesz pobrać wniosek i wypełnić go ręcznie lub wypełnić elektroniczny formularz wniosku, który system Ci udostępni. Kliknij pola „Pobierz wzór PDF” lub „Utwórz nowy”.
  7. Wypełnij wniosek. Sprawdzaj i zapisuj każdą uzupełnioną stronę.
  8. Dodanie załączników. Do wypełnionego wniosku dodaj niezbędne załączniki, orzeczenia, zaświadczenia i inne wymagane dokumenty – zdjęcia, skany czy pliki PDF. Zapisz i zatwierdź je.
  9. Podpisanie wniosku. To ostatni krok. Masz 2 możliwości:
    – podpisz wniosek profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
    – wydrukuj wniosek i zanieś go osobiście do odpowiedniej instytucji, gdzie pracownik urzędu zatwierdzi go w Twoim imieniu.

Jak przebiega proces dofinansowania i obsługi wniosków w systemie SOW?

System SOW PFRON umożliwia Ci wgląd do Twojej sprawy na każdym etapie procedury. Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną, czy reprezentujesz instytucję, możesz monitorować postęp realizacji wniosków, czy kontaktować się z instytucjami przez platformę.

Jak więc przebiega cała procedura od początku do końca?

  1. Pozyskanie informacji o dofinansowaniach
    W portalu informacyjnym SOW możesz wyszukać wszystkie niezbędne informacje o programie, którym jesteś zainteresowany.
  2. Wypełnienie on-line wniosku o dofinansowanie
    Po wybraniu programu kliknij „Nowy wniosek” w systemie SOW i dokładnie wypełnij formularz, zgodnie z powyższą instrukcją.
  3. Złożenie wniosku
    Po wypełnieniu formularzy prześlij wniosek do funduszu, podpisując go elektronicznie za pomocą profilu zaufanego, lub podpisu kwalifikowanego. Jeśli nie masz możliwości elektronicznego podpisu, wydrukuj wniosek i złóż go osobiście.
  4. Weryfikacja poprawności wniosku  
    Na tym etapie wniosek przejmuje pracownik odpowiedniej instytucji. Sprawdza go pod kątem poprawności oraz kompletności. Może podjąć 2 decyzje – przekazać go do realizacji lub poprosi Cię o uzupełnienie brakujących informacji.
  5. Uzupełnienie lub korekta wniosku  
    Jeśli konieczne będzie dostarczenie dodatkowych dokumentów, korekty lub wyjaśnień, zostaniesz o tym poinformowany przez system SOW oraz e-mail.
  6. Zapoznanie się z umową
    Po zaakceptowaniu wniosku przez odpowiedzialną za realizację programu instytucję otrzymasz wzór umowy. Przeczytaj go dokładnie przed podpisaniem.
  7. Podpisanie umowy o dofinansowanie z PFRON
    Podpisz umowę, co formalnie potwierdzi przyznanie Ci wsparcia i zakończy proces wnioskowania.
  8. Rozliczenie dofinansowania
    To ostatni etap procedury. Po zrealizowaniu przedmiotu dofinansowania rozlicz w odpowiednim terminie przyznane środki zgodnie z warunkami umowy.

Co daje użytkownikom System Obsługi Wsparcia?

System Obsługi Wsparcia PFRON oferuje narzędzia, które pomogą Ci sprawnie przejść przez procedury i szybko uzyskać wsparcie, bez względu na to, do której grupy użytkowników platformy należysz. Korzyści, które odniesiesz korzystając z systemu, kryją się w:

  • Dostępności usług online
    Dostępność platformy SOW PFRON przez Internet sprawia, że możesz korzystać z programów wsparcia dla osób niepełnosprawnych, nie wychodząc z domu czy firmy. To oznacza, że możesz załatwiać różnorodne sprawy online, co znacznie zwiększa Twoją wygodę i skraca drogę do otrzymania potrzebnego wsparcia. Dla osób z niepełnosprawnościami jest to ogromne ułatwienie w codziennym życiu wpływające na ich samodzielność w załatwianiu spraw.
  • Wsparciu dla jednostek samorządu terytorialnego
    Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, doceniają system SOW. Ułatwia on im zarządzanie wnioskami, dostęp do niezbędnych dokumentów oraz efektywną komunikację między wnioskodawcami, realizatorami a Funduszem. Platforma usprawnia pracę i pomaga w efektywnym zarządzaniu programami dofinansowania.
  • Sprawniejszym obiegu dokumentów i lepszej kontroli
    Dzięki lepszej kontroli nad procesem przydzielania wsparcia, obsługa osób niepełnosprawnych jest bardziej efektywna. Szybszy obieg dokumentów i lepsza organizacja pracy to kluczowe cele PFRON, które poprawiają jakość świadczonej pomocy.
Obsługa SOW – moduł Wnioskodawcy. Przygotowanie i składanie rozliczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *